Tuesday, November 16, 2010

s a c r i f i c e

First day Pratikal..(semalam) kawan kawan aku, macam macam ragam. pening laa.. demam laa.. hati gundah laa.. macam macam ada! kalah lak Astro. hey kawan! nak pandai memang canie.. kan?..(ecece) kene banyak belajar. sabar. ilmu tak datang bergolek. usaha kene cari sendiri. tak tau jangan malu bertanya, nanti sesat tak jumpe jalan balik rumah.. sebab keje tergendala, haha! korban kan le malu tue sikit untuk kejayaan kite kawan kawan. tiada kejayaan tanpa pengorbanan. (ayat yang mudah di ungkap, tapi tidak semudah untuk melaksanakan.) ;)

Tanpa disedari.. kita (termasukla uols yang membaca entry nie) da melakukan  banyak pengorbanan yang mendapat manfaat.  tanpa pengorbanan tiada kejayaan. (terbalikkan je ayat kat atas td, wee!). kejayaan tu manfaat lah kan?. sanggup berkorban harta, masa, keselesaan, jiwa, nafsu, dan wajib berani melakukan tindakkan yang boleh menghampirkan diri korang  menjadi yang terbaik di dunia & jugak akhirat. ;) aminn.

credit to google

Salam Eidul Adha buat semua.


Selamat ber'Praktikal' DUUS Part 5!
(Kali nie kite Korban kan masa cuti kite, okey?) senyum ikhlas.. ;)


2 comments:

  1. salam eid mubarak!

    *raya di perantauan kali ni
    hiks~

    ReplyDelete
  2. cekpah: *raya di perantauan 2 kan pengorbanan.. hahakS!

    ReplyDelete

Terima Kaseh daun keladi.. rajen nanti komen lagi ;)