Wednesday, May 26, 2010

terbang.. terbang..yiihooO!


Lanikai Oahu!

hols
.. hOls..

Hols.. hoLs..

holS....!!

Wednesday, May 19, 2010

perpisahan


sekali lagi, lagi dan lagi..

tajuk sajee mau gempak.
aq tengah dengar lagu Perpisahan la.
dari Anuar Zain Ost Cinta, kot?
tahla xengat da cite ape.

erk..*tercekik*
sakit yang makin menggila..
[bukan gila babi atau gila gila]
sakit yang makin menggila..
eh..bape kali nak tulis nie?..
aq mmg gila~ haha.
resdung makin menggila..
naek ke kepala, sampai migrain aq jd nye.
RESDUNG + MIGRAIN
huh.. aq rase tersangat terok~
ape yang aq makan? nasi la!
xkan batu bata lak. ish~
sakit.. hoO.. sakit.
[dugaan 2 datangnye dari Allah, utk menguji
taap keimanan kite, kankan? 2 maknenye DIA
cyg kite. ]


"Adakah manusia itu menyangka bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang berdusta." ( al-Ankabut: 2 - 3)

Sunday, May 16, 2010

1 fakta 2 penipuan




Jangan kau bimbang sayang
di mana ku berada

dengan siapa ku bersama
jangan bimbang

ku
tetap
kau yang punya

Kujuga
bimbang sayang

di mana kau berada

dengan
siapa kau bersama

jangan lupa

kau tetapku
yang punya

dari saya utk C I K G U


Burung kenek kenek
hinggap atas kayu

pesan atok dan nenek

dengar kata Cikgu
Hati seorang Cikgu nie, api gigihnya tak pernah padam, bukan pangkat yang digapai, bukan gah yang dicanang, bukan harta yang di cari.
Burung kenek kenek
hinggap atas batu

pesan atok dan nenek

jangan cemar cikgu
Hati seorang guru nie, hangat kentalnya tak pernah lekang, membuak buak mencuit kesedaran, menuntut pulih harga sebuah perjuangan, menyulam indah nama gemilang pada dinding kerikil.
Burung kenek kenek
hinggap atas pasu
pesan atok dan nenek

sanjung jasa cikgu
Tanah yang dipijak tanda bakti cikgu tidak dijual beli, maruah cikgu terperi, daulat cikgu kekal abadi, tiada noktah cikgu.. bertanda tepi.
[dari sy untuk sekalian cikgu]


hari nie 16 Mei, Selamat Hari Guru untuk sume Cikgu² & Cikgu wannabe. tringat balek time zaman skola² dulu.. nakalnye aq.. nauzubillah.. haha. [ ampun utk cikgu² Tadika, Methodist Girls School & SMK Seri Raub ]. sampai skang aq mmg tak nak jadi cikgu, sbb.. ape yang aq wat dulu da cukop utk buktikan yang aq xsehebat cikgu² utk berhadapan ngan pelajar² yang sejibik cam aq or terok dari aq. terok ke aq? haha.. tak la kot.

walaupun engatan yang aq ada tue tak semuanya indah, dan sampai skang masih tak indah, namun itula apa yang menjadikan aq yang ada pada arinie.

nak sebut semua nama cikgu² tue, aq xpower lak.. haha. cukopla sekadar aq cakap sampai arinie kegigihan dOrang dalam mendidik aq jadi manusia, aq maseh egt jasa dorg. dorg dok jerit², dok marah² kat tinge aq 2 nak aq jadi manusia.. haha, mmg klaka la kot bile trengat sume 2.. skang aq da baek cket la.. kot?
pape pon..
T E R I M A K A S I H
C I K G U~


jap.. ade agi nie, pensyarah² KUIM kamu juge cikgu² sy.
utk kawan² aq yang bakal jadi cikgu.. entry nie utk korang gak~ [watla ia sebagai pengajaran, haha ]

c darl~ :.. selamat mendidik anak bangsa dengan seikhlas hati. jgn malash² k. imy.

Thursday, May 13, 2010

Lagenda Budak Setan

video

[t r a i l e r Lagenda Budak Setan]



3 Jun 2010.
Adaptasi dari novel Ahadiat Akashah ke filem arahan Sharad Sharan. dibintangi oleh Farid Kamil ( Kasyah ), Lisa Surihanie (Ayu), Que Haidar ( Azmi ), Fazura ( Katerina ).



tapi..


bagi aq rasa LBS nie terlau berlagenda untuk difilemkan. novel yang teramat besh untuk difilemkan. mungken akan hilang keaslian dia. tapi even akan hilang 'keasliannya' 2, harap dgn adenya team+production yang bagosh, mungken akan wat filem nie lebih 'real+touch' hati hati peminat novel nie.



aq 1st time bace novel nie time aq form 3, kecit agi kan.. ++ buku dye tebal gabak. tebal la dari novel 'ekspidisi' haha. pe yang menareknye, byangkan la kan kan, lelaki menulis novel + susa la kot kite nak cari penulis lelaki yang bleh mnulis kisah percintaan dengan kreatif hatinye+menyentuh hati para pembaca.



meleleh jugak la ayer mate. bace berkali pon xmuak la kot. sampai la aq tertanya tanya, dunia skarang nie ade ke manusia cam Kasyah 2? terlalu lalu lalu lalu cintakan Ayu. hoh, sape da bace paam la kot. xbace mane nak paam. aq rase kaw teramat amat rugi kalo x bace novel LBS nie. da berulang ulang kali dicetak kot. cyes la, nie novel paleng 'mantop' aq penah bace stakat nie~ huhu, sangat b e s h.. biasela karya Ahadiat Akasyah kan.




cam da ke simpang renggam lak entry aq nie, haha. biase la. excited bercerita pasal novel kegemaran sepanjang zaman.



pape pon, hope filem LBS nie xla mhampakan peminat² novel nie. mesti dan pasti ade yang menaruh arapan yang tinggi untuk filem nie, setanding dengan keunggulan karya penulisnya.


Wednesday, May 12, 2010

s e n g a l s e n g a l a n

* a r i n i e last day untuk MUET. antara kendidetOs nya: a l i a, i m a n & n a j m a h. heh, aq 10hb. da lepas pon. mentiOn awal pon bukan korg egt kan, huhu. takyah egt kan pon xpela, dari da mengingatkan tapi lupe.. huh? da da termerepek lak. kontiniu citesewel nie.. hah, nie..nak cite la.. dorang nie nak ben 6, tapi aq xkeja pon ben 6 tue..nape? yela, bahasa aq ranap sama skali. parah. i c u babe. [ bukan i jumpe u, okey ]. g p o n aq da ade nie..haha.. s e r o n o k kan?.. g r e at!
baek punyer~
maseh segar dari laut, woot woot.' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'
̿

Monday, May 10, 2010

m o o d :

* s a k i t *

Sunday, May 9, 2010

b o n d a


Dengarkanla lagu
Laguku ini
Ikhlas dari hati...
Hanyalah untuk mu
Akulah anak mu
Anak mu yang selalu
Memelukmu...
Menciummu...
Memang banyak dosa yang telah ku lakukan
Menyakiti dikau ku mohon maafkan
Selamat Hari Ibu...
Ku ucap kepada mu...
Walauku jauh disini
Ku harap kau terus menanti kepulanganku
Tuk menemani mu hingga ke akhir nanti
Aku janji...
Kau tak tahu ku sentiasa bersyukur
Punyai pari-pari iaitu kamu
Ku pastikan agar kau sentiasa bahgia
Ingin ku nyatakan engkau milik syurga
credit to HUJAN

Tuesday, May 4, 2010

love is lyk a war?

Easy to Begin

Hard to End

bosan bosan bosan


ish.. tetibe lak terpk pasal manusia berakal lebih nie.. herrhh, cian pOn ade, bangge pon ade (lil' bit laa). xbleh blah btol dengan kenyataan dye 2. ish, beragak-agak la dlam kuakan statement, bukan berlagak lagak! skali la Allah 2 nak tunjuk balasan pada dye, ish memang merana la.. kankan? agak agak la kot. orang laen pon cerdik gak pe.. tp, xde pon nak ckap cam 2. orang lain pon ramai yang ade duet lebih pe, tp xpenah lak nak nunjuk cam 2, ish mmg xpaam la! (atok aq cakap, orang yang bduet kdang kadang susa dye nak tunjuk, tp org yang tak bduet nie, cbok nak mnayang itu ini) huh, ape kes?? mungken bia pape asal bergaya.. yela kot! TAPI!.. dye xpape la, ish! ape la masalah dye agaknye? huh, cian. mungken x dpat perhatian kot? kotla kot~huhu. cantik gak lisa surihanie nie ea?.. sempoi la kot dressup dye.. dye pon hebat gak in law, tp.. haha, sempoi~ huu, tetbe lak cite pasal dye. yela, bkan ape.. aq act, tgah tgok cte menantu vs mentua 2..ea? tahla,xtau la tjok dye ape, tp cam 2 la bunyinye.
nie bebalik pd cite td, dye 2 ok je kot. tp 2 la, keidopan dye kat dunia K U I M nie tak beragak. aq pon kadang kadang dengan cara tak beragak, perli baeekk punyerr~ mmg xberagak la. ish, meluat. tp 2 la, dye mmg HOT kot utk course aq nie, ade je cite maseng maseng. dlm pada 2, dye dpat pahale.. untung dye.ngeee~ nape ea dye jadi cam 2? payah la nak paam. sape bleh paam? ish, tolon la paam. mmg aq tak paam, mungkin tak kan paam gak, kot?. cyes la aq ckap, aq cian kat dye.. 2 y aq susa susa pk pasal dye nie. haha.

Sunday, May 2, 2010

if we ever..





aku ada ' B A N Y A K' kerja mau lakukan~

Saturday, May 1, 2010

begin to h O p e


when the rain begin to fall..~